spatiu
HRMarket-Catalogul Resurselor Umane din Romania

Acasa
Despre noi
Firme de recrutare
Firme de training
Firme de consultanta in HR
Locuri de munca
Stiri si noutati
Articole si interviuri

 

Cerere inscriere firma
Inscrie-ti si tu firma acum in primul catalog de Resurse Umane din Romania!
Cautare in HR Market
Newsletter HR Market
Ultima companie inscrisa in catalog
Best Consulting




 
 
Top Firme HR
Lugera&Makler
 
Downie management Consulting
 
EXCON CONSULTANTA
 
PSIHOSELECT
 
Sincron HR
 
APT
 
TBS
 
Trainart
 
Acasa Blog Parteneri Contact

 

Articole si interviuri din domeniul Resurselor Umane

 
 

De la Scrisoarea de Intentie la Interviu

de Gabriel Moldovan
CEO RRVBIUM hr




În cadrul RRVBIUM hr, timpul meu este preţios. Apreciez din acest motiv oamenii care pot să se facă uşor înţeleşi. În mediul organizaţional, o comunicare eficientă care să reducă posibilitatea unor erori este vitală.

Dacă ar fi să realizez o sinteză a mesajului de bază a unei scrisori de intenţie de succes, acesta ar suna cam aşa: “Sunt exact omul pe care îl căutaţi. Aptitudinile mele sunt unice şi experienţa mea va contribui la creşterea organizaţiei dumneavoastră. Îmi exprim încrederea că şi dumneavoastră veţi fi la fel de entuziasmat precum sunt eu”. Bineînţeles, CV-ul tău va trebui să susţină acest mesaj.

O comparaţie pe care am citit-o undeva şi care m-a făcut să zâmbesc este că scrisoarea ta de intenţie este ca un mesaj publicitar pentru CV. Scopul scrisorii de intenţie este să stabilească o legătură între cel care evaluează aplicaţiile şi candidat. Aceasta trebuie să fie destul de interesantă pentru a ieşi din tipare şi a stârni curiozitatea.

Îţi pun la dispoziţie şase paşi care să transforme scrisoarea ta de intenţie într-o unealtă puternică al cărui scop major este acela de a te conduce la interviu.

Axează-te pe problemele cu care angajatorul se confruntă. Cum poţi să rezolvi TU aceste probleme? Motivul pentru care se fac angajari este pentru a se soluţiona anumite probleme. Scrisoarea ta trebuie să spună “Sunt răspunsul la problemele dumneavoastră”.

Arată că posezi informaţii despre compania angajatoare. Cu resursele aproape nelimitate pe care ţi le pune internetul la dispoziţie, asta ar trebui să fie partea cea mai uşoară. Nu trebuie decăt să pomeneşti unul sau două lucruri despre companie, care să arate că ţi-ai făcut temele. De ce poate fi acesta un avantaj? Cei mai mulţi aplicanţi vor doar un job. Tu, arătând că posezi informaţii despre angajator, arăţi că eşti motivat.

Specifică pe scurt cele mai bune calificări şi realizări. Scopul acestui pas nu este să mai scrii încă o dată CV-ul tău, ci să incluzi suficiente informaţii încât să trezeşti interesul cititorului. De obicei scrisoarea de intenţie se termină cu un paragraf de genul “ataşez acestei scrisori un CV care să…”. Acum un exerciţiu: dacă scrisoarea ta nu ar avea anexat un CV, ea ar fi suficient de interesantă încât să-l determine pe evaluator să te sune?

Arată-ţi enuziasmul faţă de postul pe care îl vrei! Dacă tu doreşti să fii diferit de restul celor 90% din aplicaţii al căror mesaj de bază este “daţi-mi un job unde pot să avansez şi să pot face bani”, încearcă varianta “sunt entuziasmat de posibilitatea de a-mi valorifica potenţialul şi expertiza, lucrând pentru dumneavoastră”.

Menţionează că vei suna în câteva zile. Poate ţie ţi se pare acest gest ca fiind lipsit de tact. Însă dacă tu specifici într-un mod politicos că vei reveni cu un telefon în câteva zile pentru a răspunde unor eventuale întrebări şi a stabili un interviu, cu siguranţă te vei diferenţia de restul candidţilor prin încrederea în sine şi determinarea de care dai dovadă. Perseverenţa ta se va materializa, în cele mai multe cazuri într-un interviu. Iar interviul este obiectivul major al oricărei scrisori de intenţie, nu-i aşa?

Scrisoarea ta trebuie să fie scurtă şi la obiect. Ştiu din experienţă că acesta este cel mai provocator aspect. Însă mai ştiu că acei oameni care pot să fie focalizaţi, au o exprimare cursiva şi îşi argumentează afirmaţiile, au numai de câştigat. Trei, maxim cinci paragrafe sunt mai mult decât suficiente pentru a câştiga atenţia evaluatorului.


----------------------------

Gabriel Moldovan este Director Executiv la RRVBIUM hr, Orator şi Trainer pe teme de Antreprenoriat, Leadership şi Planificare Strategica. Mai multe despre proiectele şi serviciile RRVBIUM hr la www.rrvbium.ro

© 2006 Moldovan Gabriel. Toate drepturile rezervate.



footer
    Blog Parteneri Contact Termeni si conditii  
 
Copyright © 2006 - 2009 HRMarket.ro. All rights reserved.
programming by AdWorks webdesign
spatiu