spatiu
HRMarket-Catalogul Resurselor Umane din Romania

Acasa
Despre noi
Firme de recrutare
Firme de training
Firme de consultanta in HR
Locuri de munca
Stiri si noutati
Articole si interviuri

 

Cerere inscriere firma
Inscrie-ti si tu firma acum in primul catalog de Resurse Umane din Romania!
Cautare in HR Market
Newsletter HR Market
Ultima companie inscrisa in catalog
Best Consulting




 
 
Top Firme HR
Lugera&Makler
 
Downie management Consulting
 
EXCON CONSULTANTA
 
PSIHOSELECT
 
Sincron HR
 
APT
 
TBS
 
Trainart
 
Acasa Blog Parteneri Contact

 

Articole si interviuri din domeniul Resurselor Umane

 
 

Managementul impresiilor - foloseste-ti toate armele in cucerirea intervievatorului



Dorinta individului de a-si prezenta imaginea intr-o lumina favorabila pentru a primi aprobarea celorlalti a fost asociata de catre sociologul american Erving Goffmann cu o continua „prezentare a eului in viata de zi cu zi”, cu un spectacol in care oamenii simpli devin actori, jucand rolul care le-ar putea aduce cele mai multe beneficii.

Plecam de la definitia comunicarii: un proces prin care o persoana transmite informatii altei persoane, o clasificam in trei tipuri: verbala, non-verbala, scrisa si ne oprim asupra celui de-al doilea tip: comunicarea non-verbala.

Conform ultimelor cercetari, mai mult de 60% din informatia transmisa si receptionata in comunicarea fata in fata este nonverbala. Astfel, tragem concluzia ca uneori cuvintele conteaza mult mai putin decat modul si contextul in care le folosim.

Cand ne prezentam la un interviu, pe langa raspunsurile pregatite de acasa, pe langa atu-ul experientei anterioare, pe langa darul oratoric caracteristic unora dintre noi, trebuie sa stapanim arta impresiei. Cu alte cuvinte, sa facem impresie buna.

In evaluarea interviului pot interveni o serie de factori subiectivi care pot influenta uneori luarea unei decizii corecte, iar unul dintre acestia il reprezinta chiar impresia pozitiva sau negativa pe care o lasam celui ce conduce interviul privind aspectul si comportamentul nostru.

Astfel, daca stim aceste lucruri, daca postul pentru care am fost solicitati ne starneste interesul si daca vrem sa ne folosim toate „armele” pentru a ne atinge dezideratul, atunci nu ne ramane decat sa trasam o linie si sa vedem care sunt modalitatile exacte prin care propriul comportament ar putea influenta pozitiv interlocutorul:

* Timbrul si tonalitatea vocii: vocea trebuie sa fie clara, naturala si expresiva, iar tonalitatea ei sa nu devina terna. Pentru a evita acest lucru, alternati inflexiunile vocii.

* Pauzele in conversatie: desi uneori sunt privite ca fiind stanjenitoare, pauzele intr-o discutie au avantajele lor – prin ele se pot intari ideile anuntate anterior; pot oferi ocazia interlocurorului sa studieze cu mai multa atentie persoana din fata; pot crea un moment de destindere in timpul discutiei.

* Expresiile fetei: fie ca este vorba de un zambet, fie ca este vorba de o grimasa, fie ca este vorba de un obraz imbujorat sau de o sprinceana ridicata ostentativ, toate aceste mici detalii comunica foarte mult din ceea ce simtim in acel moment.

* Gestica si pozitia corpului: miscarile mainilor, pozitia umerilor, mersul si pozitia picioarelor ofera interlocutorului posibilitatea de a afla cat mai multe lucruri despre personalitatea noastra.

* Distanta fizica fata de ceilalti: spatiul intim reprezinta distanta pe care o pastram intre noi si persoanele cu care comunicam. In mod normal, pentru a nu incalca intimitatea interlocutorului trebuie sa pastram o distanta de aproximativ 75 de centimetri.

* Imbracamintea, accesoriile, parul: pentru a lasa o impresie buna, aspectul trebuie sa fie ingrijit si lipsit de opulenta. Chiar daca nu ne prezentam in costum la un interviu, lucrurile trebuie sa fie decente si combinate corect.
In cazul femeilor, machiajul poate crea o impresie favorabila daca este aplicat bine, fara extravagante si fara exagerari. Accesoriile alese cu grija si cu bun gust nu pot da gres in astfel de situatii.
De asemenea, incaltamintea ocupa un rol important in crearea unei impresii, fiind bine cunoscut faptul ca unele persoane isi arunca prima data privirea catre pantofii interlocutorului.
Un par ingrijit si coafat nu va da nastere la discutii ulterioare, iar un parfum fin care nu va fi aplicat in exces va crea mai mult ca sigur o parere favorabila.

Se spune ca prima impresie conteaza si ai o singura data sansa sa o creezi unei persoane. In momentul sustinerii unui interviu, intervievatorul detine extrem de putine informatii pe care sa-si bazeze decizia, iar aspectul fizic si gestica ocupa un rol important, iar uneori decisiv.

Desigur, veti spune ca sunt si organizatii in care aspectul fizic si imbracamintea nu conteaza si nu influenteaza in nici un caz negativ procesul de recrutare. OK, sa zicem ca acest contra-argument sta in picioare. Intrebarea este... daca ne dorim cu adevarat un job putem risca sa il pierdem tocmai pentru ca nu am acordat destula atentie acestor amanunte?

Pentru a merge „blindat” la un interviu, as-ul trebuie sa stea in maneca ta, iar daca te pregatesti constiincios pentru o astfel de intalnire, sansele de reusita cresc exponential.


HRMarket.ro
All rights reserved


Articol publicat in:

Winmark

footer
    Blog Parteneri Contact Termeni si conditii  
 
Copyright © 2006 - 2009 HRMarket.ro. All rights reserved.
programming by AdWorks webdesign
spatiu