O atitudine asertiva intr-o conversatie presupune…

Un cuvant foarte la moda in ultima vreme in diferite medii si domenii, mai ales cel al HR: asertivitatea. Asertivitatea presupune o atitudine ferma, convingatoare si sigura pe sine. Nu trebuie confundata sub nici o forma cu agresivitatea.

Practic, intr-o discutie, o persoana asertiva trebuie sa isi cunoasca si sa-si ceara drepturile, sa ceara informatii daca are neclaritati, sa-si exprime punctul de vedere fara retineri.
Intr-o alta ordine de idei, daca vrei sa fii asertiv, trebuie:

- sa mentii o voce calma, dar totodata ferma

- sa mentii contactul vizual in majoritatea timpului

- atitudinea si gesturile tale sa fie in concordanta cu tonul discutiei

- asculta-ti interlocutorul si confirma-i ca ai inteles ce a spus

- cere clarificari daca nu ai inteles un aspect al discutiei

- gandeste-te la o solutie de tip win-win pentru a rezolva orice problema

Leave a Reply