Factorii motivationali pentru noua generatie

Conform unui research condus de Synergize Consulting (pe un nr de 815 persoane chestionate, cu varsta intre 18 - 26 ani), principalii factori motivationali pentru noua generatie sunt:

- atmosfera de lucru placuta (83,7%)

- compania investeste in dezvoltarea profesionala prin programe de instruire adecvate (82,1%)

- pachetul salarial este atractiv (81,3%)

- activitatea din companie ofera provocari profesionale (80,3%)

- companiei ii pasa de angajati (80,3%)

- managementul companiei este performant (77,5%)

- compania plateste orele suplimentare ( 70,3%)

- se poate promova rapid in interiorul companiei (68,9%)

- programul de lucru este flexibil (67,1%)

- compania ofera locuri de munca sigure (66,3%)

- compania este prospera (63,9%)

- dotarea tehnico-materiala este corespunzatoare (59,6%)

- compania denota responabilitate sociala (52,9%)

- compania are o buna reputatie pe piata (50,7%)

- compania are o strategie bine definita si clara (50,5%)

- in companie ai posibilitatea de a desfasura activitati variate pe termen lung (46,2%)

- compania are modele (persoane) pe care le pot urma (41,1%)

- compania este lider de piata (32,2%)

- sediul companiei arata foarte bine (25,6%)

- sediul este aproape (22,0%)
OK, acestea fiind spuse/scrise, putem schita urmatoarele concluzii:

a) nevoile tinerilor angajati s-au rafinat. Un salariu mare sau siguranta locului de munca nu mai reprezinta factorii determinanti de retentie.

b) angajatii, constienti fiind de timpul indelungat pe care il petrec la serviciu, au nevoie de un mediu benefic si productiv.

c) fiecare angajat simte nevoia de a i se acorda atentie si de a se investi in el prin traininguri, promovari, beneficii.

d) tanarul angajat are nevoie de modele de urmat si vrea sa stie ca managementul este unul performant si de elita.

e) angajatul s-a obisnuit sa petreaca mult timp in trafic.

Personal, doleantele acestor tineri mi se par pertinente si absolut realiste intr-o societate civilizata. Ma insel?!…


Leave a Reply