Archive for December, 2006

Craciun fericit!

Saturday, December 23rd, 2006

Dragii mei, va doresc un Craciun fericit, cu fulgi de zapada, cu un Mos darnic si simpatic si cu multe bucurii!

 

Concedierea - un rau necesar

Wednesday, December 20th, 2006

In cursul zilei de astazi am primit un telefon de la o prietena foarte buna care ma intreba care ar fi cea mai corecta modalitate de a concedia pe cineva care timp de o luna si-a dovedit inutilitatea in firma, in conditiile in care un coleg a facut task-ul ei in mai putin de o zi.

M-am trezit in fata unei probleme la care nu ma gandisem de foarte multa vreme…cum poti sa-i spui unui angajat, fara sa-l ranesti, ca practic continuarea contractului nu l-ar avantaja decat pe el?

Este mult mai simplu sa faci acest lucru, cand compania a adoptat de la inceput o atitudine intimidanta si orice gresala a fost de la sine inteles sanctionata pe masura.
Dar intr-un mediu in care toata lumea rade, glumeste si armonia predomina, ma gandesc ca acesta situatie devine presanta nu numai pentru angajatul concediat ci si pentru angajatorul dornic totusi de performanta.

Bineinteles ca am propus o abordare tipica: lipsa de compatibilitate intre cultura organizationala a firmei si persoana respectiva, nepotrivire intre asteptarile managerului si modul ei de a lucra and so on.

Pana la urma, cred ca a fost si o problema in procesul de recrutare. Aici s-a produs eroarea si ea s-a perpetuat pana astazi, cand ambele parti au ajuns la un consens.
Am inteles ca discutia a decurs bine, domnisoara in cauza parand sa inteleaga problema si sa dea dovada de maturitate.

Nu am concediat pe nimeni pana acum si stiu ca mi-ar fi extrem de greu s-o fac, insa uneori concedierea reprezinta un rau necesar cand resursa umana demonstreaza o nepotrivire totala cu postul ocupat, sau mai mult, cu asteptarile managementului.

Revin totusi la dilema mea: exista un mod ideal de a concedia un angajat?

Nap

Tuesday, December 19th, 2006

Sa nu va prezentati asa la un interviu, de orice parte a baricadei ati fi! :)


Haz de necaz

Monday, December 18th, 2006

Cat umor?…cat adevar?…

Photobucket - Video and Image Hosting

Adevarul din spatele unui anunt de recrutare

Monday, December 18th, 2006

De pe net adunate…

SALARIU COMPETITIV
Ramanem competitivi platind mai putin decat concurentii nostri.

ALATURA-TE COMPANIEI NOASTRE DINAMICE
N-avem timp sa te-nvatam.

ATMOSFERA DE FAMILIE LA NOI.
Nu platim destul ca sa avem pretentii sa porti haine elegante.
Indraznetii poarta cercei.

TREBUIE SA PREDAI TREABA LA TIMP.
Vei fi cu 6 luni in urma din prima zi de munca.

SUNT NECESARE UN PIC DE ORE SUPLIMENTARE.
Uneori toata noaptea si uneori tot weekendul.

RESPONSABILITATILE SUNT VARIABILE.
Oricui dintre viitorii colegi ii e permis sa fie seful tau.

TREBUIE SA FII ATENT IN AMANUNT.
Nu avem control de calitate.

TREBUIE SA FII CARIERIST.
Femeile sa nu aibe copii si sa ramana asa.

DEPINDE MULT DE TINE.
Daca esti batran, urat si gras ti se va spune din prima ca postul e ocupat.

CAUTAM CANDIDATI CU O VASTA SI DIVERSA EXPERIENTA.
Vei face jobul a trei oameni.

CAUTAM OAMENI CU TALENT IN A REZOLVA PROBLEME.
In compania noastra domina Haosul Permanent.

SUNT CERUTE APTITUDINI DE CONDUCATOR DE ECHIPA.
Vei avea responsabilitati de sef dar nu si salariu sau pozitie de sef.

SUNT CERUTE BUNE APTITUDINI DE COMUNICARE.
Faci ce spune seful fara sa cracnesti.

Acum veti putea descifra mai facil ceea ce se asteapta de la voi in urma unui simplu anunt de recrutare. :)

Depaseste emotiile din timpul unei prezentari

Friday, December 15th, 2006

Citeam intr-o carte “Marketing for people who hate to sell” (adica marketing pentru mine :) ) cateva modalitati prin care iti poti depasi oarecum tracul dinaintea si din timpul unei prezentari. Asa stim cu totii ca retete sunt multe, dar practica ne omoara.

Anyway, haideti sa vedem cam despre ce e vorba:

- Nu intra direct in subiect, incepe cu ceva gen small talk (punctul meu forte :( )

- Pregateste-te bine inainte de o prezentare importanta (nu o face toata lumea? )

- Invata sa crezi in mesajul pe care il transmiti si concentreaza-te pe ideile ce i-ar putea ajuta pe cei din fata ta
- Invata-ti materialul perfect astfel incat chiar si atunci cand esti nervos sa nu-l poti uita

- Anticipeaza problemele, intrebarile si pregateste-ti raspunsurile

- Familiarizeaza-te inainte cu sala in care vei sustine prezentarea

- Vizualizeaza-te plin de succes si vorbind perfect (iti trebuie o doza uriasa de pozitivism)

- Focalizeaza-ti privirea mai mult timp pe o persoana pe care o cunosti sau pe una care iti zambeste prieteneste

- Nu te concentra asupra ta, ci asupra mesajului pe care il transmiti

- Nu te gandi la aspecte negative sau la ce ti s-ar putea intampla rau - iti va diminua tonusul (sa-mi pun un reminder pentru asta)
- Daca ti se ofera posibilitatea, vorbeste inainte informal cu cei din sala, pentru a te relaxa si a afla mai multe despre punctele lor de interes (asta e tot small talk; peste tot ma lovesc de chinul asta)
- Privirea trebuie sa-i cuprinda pe toti din sala, pe rand, circular

- Daca depinzi de lumini, sunete, anumite instalatii, verifica-le inainte de mai multe ori

Cred ca ar mai fi si altele de adaugat, dar cam astea mi s-au parut interesante; mici hint-uri inainte de a poposi la un microfon in fata unei sali intregi.

Succes!

Razboi…penibil

Thursday, December 7th, 2006

Am o problema pe care trebuie sa o impartasesc cu toate ca nu are de-a face cu HR-ul….de fapt are de a face cu oamenii, asa ca extrapoland poate ajungem la concluzia ca are tangential de a face cu acest domeniu .:)

Eu nu inteleg sub nici o vorba de ce a aparut aceasta problema, acest razboi al icoanelor in scoli. Imi poate explica oare cineva, asa pe intelesul meu, pe limba mea, pe credinta mea cu ce deranjeaza o icoana in clasa? De ce acest domn pe numele lui Emil Moise in loc sa elaboreze un nou curent filosofic sau in loc sa raspunda la intrebarile existentiale: cine suntem, de unde venim, unde ne ducem etc (ca doar este profesor de filosofie) vine cu aceste idei, pe care nici macar nu are argumente sa le sustina?

Are nevoie de publicitate, este o strategie de marketing pentru a-si lansa o noua carte? Vrea sa intre in istorie acolo pe langa capitolul comunisti?

Este bine ca ne-am rezolvat toate problemele legate de integrare, de infrastructura, de dezvoltare a economiei, de marire a pensiilor, de crescut salariul profesorilor si al medicilor si ne-am axat acum pe o problema de viata si de moarte care deranjeaza 100 de oameni din 23 de milioane. Pentru asta meritam felicitari, ne cunoastem prioritatile.

Am auzit un motiv…sa lasam copii sa gandeasca liber, sa-i lasam sa aleaga. Cand? La 7 ani? Dragul mamii, tu ce religie ai vrea sa adopti, uite iti da mama o enciclopedie a religiilor si tu o alegi pe cea care iti suna mai bine. Nu conteaza dragul mamii ca nu stii nici macar sa citesti, te uiti la poze.

OK si ii avem acum, de partea cealalta, pe cei de la 14-16-18 ani care consider eu ca sunt destul de maturi sa realizeze ca daca vad o icoana cateva minute pe zi nu inseamna ca cineva le induce subliminal sa creada in Dumnezeu.

Daca in primii ani ai vietii crezi in Doamne-Doamne pentru ca asa zice mama si bunica, dupa o perioada credinta devine o alegere nu a ratiunii, ci pur si simplu a sufletului. Domnul Moise nu are cum sa inteleaga asta…

Gata, mi-am varsat oful.

Organizatii nesanatoase

Wednesday, December 6th, 2006

Organizatiile nesanatoase/deficitare pot avea cauze multiple. De multe ori, aceste cauze pornesc chiar de la leader-ul acesteia.

Acestea se pot imparti, in mare, in trei tipuri:

1. Organizatia paranoica

- starea dominanta este aceea de suspiciune excesiva

- leader-ul prezinta o teama atat fata de interior cat si de exterior

- se resimte supravegherea atenta si continua

- se manifesta o teama excesiva fata de concurenta

- operatiunile interne si externe sunt urmarite indeaproape de catre supervizori

2. Organizatia compulsiva

- nevoie excesiva pentru perfectionism, grija excesiva pentru detalii

- control atent mai ales al operatiunilor din interior

- programe strategice foarte bine stabilite, dar putin flexibile

3. Organizatia teatrala

- este condusa de un manager narcisist, care cauta in permanenta spectaculosul

- se propune o strategie indrazneata, ofensiva, riscanta

- coerenta redusa in comunicare

- comunicare dominanta de sus in jos

Daca lucrezi intr-o astfel de organizatie, ar trebui sa-ti pui un semn de intrebare daca merita sacrificiul au ba…:)

Banc primit pe yahoo group…

Wednesday, December 6th, 2006

Boss to four of his employees:

“- I’m really sorry but I’m going to have let one of you go.”

Black employee: - “I’m a protected minority”
Female employee:- “And I am a woman”
Oldest employee: - “Fire me,buster, and I’ll hit you with an age
discrimination suit so fast it’ll make your head spin”

To which they all turn to look at the helpless young, white, male
employee, who thinks a moment, then responds: “I think I might be
gay…”.

Ipocrizia bonusului de Craciun

Wednesday, December 6th, 2006

Citeam pe blogul Valentinei Neacsu un articol preluat de pe Wall Street, in care Doru Lionachescu - un om remarcabil, cu care am si avut placerea sa lucrez la un moment dat - ne vorbeste despre ipocrizia bonusului de Craciun.

Domnul Lionachescu vine cu o abordare franca si fondata, am putea spune. In acelasi timp, cred ca depinde foarte mult de cultura organizationala a firmei, daca bonusurile devin mai motivante in bani sau prin oferirea unor facilitati.

Ii impartasesc opinia in ceea ce priveste acel team-building obligatoriu de sarbatori, sau excursiile in afara tarii in aceasta perioada a anului. Personal consider ca sunt putini aceia care nu doresc sa petreaca zilele libere cu familia, iar in aceste conditii, bonusul atrage dupa sine mai mult stres si frustrare decat beneficii.
Totodata, am vazut companii in care se practica oferirea de anumite facilitati in defavoarea banilor, iar excursiile si petrecerile de Craciun sunt programate cu cateva zile inainte de sarbatori. In aceasta situatie, planurile personale de sarbatori nu interactioneaza cu bonusurile profesionale.

Ideal - intr-o societate utopica - ar fi sa existe o imbinare a celor doua tipuri de bonus: sa poti sa le oferi angajatilor si o suma de bani motivanta si o iesire cu echipa pe undeva. Mai e mult pana atunci, nu? :)