Ipocrizia bonusului de Craciun

Citeam pe blogul Valentinei Neacsu un articol preluat de pe Wall Street, in care Doru Lionachescu - un om remarcabil, cu care am si avut placerea sa lucrez la un moment dat - ne vorbeste despre ipocrizia bonusului de Craciun.

Domnul Lionachescu vine cu o abordare franca si fondata, am putea spune. In acelasi timp, cred ca depinde foarte mult de cultura organizationala a firmei, daca bonusurile devin mai motivante in bani sau prin oferirea unor facilitati.

Ii impartasesc opinia in ceea ce priveste acel team-building obligatoriu de sarbatori, sau excursiile in afara tarii in aceasta perioada a anului. Personal consider ca sunt putini aceia care nu doresc sa petreaca zilele libere cu familia, iar in aceste conditii, bonusul atrage dupa sine mai mult stres si frustrare decat beneficii.
Totodata, am vazut companii in care se practica oferirea de anumite facilitati in defavoarea banilor, iar excursiile si petrecerile de Craciun sunt programate cu cateva zile inainte de sarbatori. In aceasta situatie, planurile personale de sarbatori nu interactioneaza cu bonusurile profesionale.

Ideal - intr-o societate utopica - ar fi sa existe o imbinare a celor doua tipuri de bonus: sa poti sa le oferi angajatilor si o suma de bani motivanta si o iesire cu echipa pe undeva. Mai e mult pana atunci, nu? :)

2 Responses to “ Ipocrizia bonusului de Craciun ”

  1. Valentina Says:

    Mi s-a parut o pledoarie extrem de informala, clara si pertinenta pentru adaptarea strategiilor de HR si a politicilor motivationale ale companiilor romanesti. Intradevar importam de-a valma de la altii, fara sa ne gandim ca ei traiesc intr-un context mai matur si mai stabil. Imi place ca se vorbeste in articol despre beneficii precum program flexibil sau aprecierea rezultatelor, beneficii care se pot compara la nivel de eficienta financiara cu excursiile, dar care sunt si mult mai motivante dar si mult mai ignorate de catre managerii romani. Imi place ca autorul a observat corect: intradevar, companiile se intrec in creativitatea bonusurilor oferite dar nu se intrec si in a analiza eficienta acestora si impactul avut. Si imi place tonul adoptat: similar unui angajat curajos care isi pune la punct managerul.

  2. Alina Radu Says:

    Cred ca experienta domnului Lionachescu, educatia si nivelul cultural isi spun cuvantul. :)

Leave a Reply