Archive for January 12th, 2007

Capitalul uman

Friday, January 12th, 2007

Valoarea unei organizatii este data in mare masura de valoarea capitalului uman, ca parte a capitalului intelectual.

Capitalul uman este capabil de a crea valoare sub toate aspectele ei, este un capital intangibil si este cel care detine cunostintele necesare, informatiile din mediul intern si extern al firmei, capacitatea de administrare si de perfectionare.

Cele trei componente ale capitalui uman sunt:

- Competenta;

- Atitudinea;

- Agilitatea intelectuala.

Competenta se resimte intr-o firma prin:

- Cunostinte;

- Indemanare;

- Know-How.

Competentele personale aduc valoare unei companii daca sunt rare, daca sunt greu de imitat si daca organizatia este capabila sa extraga valoarea maxima din aceste resurse; mai mult de atat, avantajul competitiv al organizatiei devine evident in mediul de afaceri daca stie sa-si exploateze/valorifice capabilitatile.

Si ceea ce este mai important si este un aspect pe care multi manageri il ignora: pe langa competenta este nevoie de entuziasmul angajatului de a-si impartasi know-how-ul si aici ma refer la atitudinea proactiva si pozitiva vizavi de locul de munca. Prin entuziasm a nu se intelege workalcholism sau o placere nerealista de a munci pe branci, ci dorinta de a-si demonstra abilitatile, fara vreo retinere, teama sau frustrare.