Archive for February, 2007

Cerere marire salariu :)

Thursday, February 22nd, 2007

Primita pe mail,bineinteles. :)

“Draga domnule $ef,

Dupa cum $titi, preturile au cre$cut in ultimul timp $tanjenitor de mult, iar $alariul no$tru a rama$ acela$i ca $i acum cativa ani.
$per ca veti lua unele ma$uri pentru a imbunatati $ituatia, mai ale$ acum, in perioada concediilor.
A$teptam ve$ti de la dumneavoa$tra.

Cu re$pect,
$imona $tefane$cu.

P.$. Tocmai am auzit-o pe $ecretara dumneavoa$tra ca va pregatiti $a plecati, a$a ca va dore$c $a aveti un week-end placut la $inaia! ”

*****************

Draga Simona,

Si eu NUmar cu nerabdare zilele pana la concediu.
Anul acesta a fost un an greu NU NUmai pentru voi, ci si pentru mine, mai ales din cauza aNUntarii NUntii fiului meu (apropo, sunteti cu totii invitati la cuNUnie).
NU ma gandeam ca asta va fi o problema, dar tinerii NU sunt usor de impacat.
ANUntul pe care il asteptati NU va fi facut prea curand.
NU va doresc altceva decat sa aveti parte de zile frumoase si sa NU duceti lipsa de nimic.
Restul, aNUl viitor.

Cu neNUmarate multumiri pentru activitatea depusa,

Seful vostru,
NUtulescu DiNU

Love is in the air…

Wednesday, February 14th, 2007

Importata sau autohtonizata, mercantila sau plina de romantism…Sf Valentin nu ne lasa indiferenti…Voi cum va petreceti aceasta zi? Si simtiti dragostea planand prin aer mai mult ca in alte zile? :)
Personal simt o presiune atmosferica de la vremea asta si m-a luat durerea de cap.

Intelligence - sistemul matur de informatii

Saturday, February 10th, 2007

In revista Cariere - nr 92, domnul Vasile Paun (Senior Partner IntellCompetitiv) a identificat urmatoarele stiluri de raportare la informatii ale managerilor:
- suficientii : sunt multumiti cu informatiile pe care le primesc zilnic
- egoistii : pastreaza informatiile pretioase doar pentru ei (asul din maneca)
- sforarii : se bazeaza pe informatiile obtinute prin relatii personale
- conservatorii : cei din companiile puternic procedurale

Tot dl Vasile Paun aminteste de un studiu conform caruia atunci cand au nevoie de mai multe informatii privind un produs, serviciu sau companie, 82 % dintre managerii romani apeleaza la Internet, 61 % la presa de specialitate si 38 % la prieteni.

Apeland la surse secundare, managerii isi schiteaza o imagine distorsionata a ceea ce reprezinta un sistem matur de informatii pentru afaceri, ceea ce in engleza se numeste intelligence.

De cand a incetat munca sa mai fie munca? - Adrian Stanciu

Wednesday, February 7th, 2007

Asa cum ne-a obisnuit, dl Adrian Stanciu semneaza in Cotidianul un articol convingator despre workaholismul romanilor si prejudecata ca altii muncesc mai mult…

“Unul dintre cliseele care inca se mai vehiculeaza pe la noi e acela ca romanii muncesc putin. Desigur ca afirmatia e adevarata pentru multi dintre noi. Dar nicidecum pentru toti. Adeseori ea e infirmata masiv de realitate.

Exista foarte multi romani, am cunoscut chiar eu o multime, care muncesc mult mai mult decit majoritatea europenilor. Si numarul lor e in crestere. Acum ceva vreme ma aflam la sediul unui client din Viena, unde aveam o misiune de consultanta. Am iesit la un moment dat din biroul pe care mi-l alocasera ca sa cer secretarei sa-mi caute un document si am constatat cu stupoare ca in sediu nu mai era nimeni. M-am uitat la ceas si era sase seara. Si nu mai era absolut nimeni. Doar intr-un colt, ratacit, am mai vazut un baiat maruntel care scria ceva la un calculator. M-am dus sa-l intreb ce s-a intimplat cu restul lumii si am constatat cu surprindere ca era roman. Mi-a explicat ca austriecii nu lucreaza dupa ora 17.30 nici un minut. O vreme mi-am amintit acest episod ca pe o dovada ca noi nu sintem asa de lenesi si ingalati cum ne crede lumea. In ultima vreme insa am inceput sa-mi reconsider opinia pentru ca constat ca se accelereaza o spirala furibunda a devenirii, a succesului. Oamenii par sa se fi angrenat intr-o cursa catre nimic, dar care a devenit brusc mai importanta decit orice altceva. In vara asta a avut loc un festival al filmelor de superamatori in care au fost invitati sa concureze oameni obisnuiti din companii. Tema era sa faca o parodie de 15 minute despre un film celebru. Cam jumatate dintre ei au ales ca parodia sa fie despre firmele sau produsele lor. Atit de preocupati sint despre ceea ce fac incit nici atunci cind se distreaza nu se mai pot distra decit in modelul corporatiei. Au aparut jargoane de corporatie, in romgleza, de o barbarie infioratoare pe care oamenii le folosesc fara nici cel mai mic sentiment de stinghereala. Pe scurt, toata viata lor a ajuns sa graviteze in jurul unei firme sau al unui produs pe care firma respectiva il fabrica sau il vinde. Iertat fie-mi sexismul, dar constat ca fenomenul e de-a dreptul ingrijorator la femei. Probabil din cauza presiunii puse asupra lor de o cultura care a considerat multi ani femeile inferioare in afaceri, acum simt nevoia sa demonstreze, inca in plus fata de barbati, cit sint de dedicate si de capabile. Am cunoscut mame care au venit la serviciu pina cu doua saptamini inainte de nastere si apoi si-au lasat copiii in seama bonelor si s-au intors dupa trei luni. Daca le intrebi ce le mina, spun ca se plictisesc acasa, ca nu se implinesc si ca au nevoie sa faca ceva important. Ce fel de societate sintem pe cale sa cream in care mamele cred ca e important sa vinzi detergent la gospodine si neimportant sa-ti cresti copiii? Asa ca, din ce in ce mai des, am inceput sa ma gindesc ca austriecii aia nu erau chiar prosti. Sa nu uitam, totusi, ca munca e o servitute al carei rol este sa ne asigure traiul. Sigur ca, de vreme ce sintem acolo, e bine si energizant si pentru noi sa o facem cit mai bine si sa avem cit mai mult succes. Dar viata noastra cea de toate zilele incepe, totusi, o data ce am inchis in urma noastra poarta pravaliei. In mod paradoxal, o astfel de atitudine ajuta chiar institutia in care lucram. Vom fi mai relaxati, mai productivi, mai putin predispusi la conflicte si rivalitati interne, mai echilibrati si, mai presus decit orice, mai umani.”

De ce nu e bine sa fii prea sexy

Tuesday, February 6th, 2007

Un studiu recent al Universitatii Tulane din SUA arata ca femeile care se imbraca prea sexy si care isi expun prea mult corpul in timpul serviciului au sanse reduse sa fie promovate in posturi cheie ale companiei.

Top vizitatori blog HRMarket

Friday, February 2nd, 2007

Dragii mei, ieri am avut record de vizitatori pe blogul nostru: 200. :) Nici mai mult, nici mai putin.
Punctul de atractie a fost bineinteles filmuletul ce ne starneste tuturor o urma de invidie: google - job utopia.
Oare este posibil ca intr-un viitor nu foarte indepartat sa existe cat mai multe companii de acest gen? Parerea mea?…Nuuu, mai bine o tin pentru mine! :)